Milimetrii care fac diferenţa

Milimetrii care fac diferenţa

De ce recomandăm înlocuirea anvelopelor uzate când profilul ajunge la 3 mm şi nu la limita legală de 1,6 mm.


ŞTIAŢI CĂ...

  • 10% din accidentele petrecute în condiţii umede au loc din cauza anvelopelor uzate
  • 6% din accidentele fatale sunt atribuite cedării subite a unei anvelope uzate
  • la 80 km/h, în condiţii umede, diferenţa de frânare dintre o anvelopă cu profil de 3 mm şi una cu profilul minim admis de lege (1,6 mm) este de 8 metri
  • cei 1,4 mm extra pot face diferenţa dintre un accident uşor şi unul cu urmări grave

Anvelopele trebuie să prezinte o înălţime a profilului de cel puţin 1,6 mm (recomandat 3 mm) pe toată circumferinţa şi pe o bandă centrală formată din trei sferturi din lăţimea anvelopei. Verificarea se face întotdeauna în cel puţin 3 locuri; dacă se obţin rezultate diferite (de exemplu 3, 5, 7 mm) se impune şi o verificare / reglare a geometriei roţilor.

Rularea cu o anvelopă uzată crește riscul de explozie, de acvaplanare și scade capacitatea de deplasare în condiții de iarnă. O înălțime mică a profilului în timpul iernii reduce drastic aderența și controlul vehiculului.

IMPORTANT! Conform legii, conducătorii autovehiculelor dotate cu anvelope a căror înălțime a profilului este mai mică decât limită legală (1,6 mm) riscă amenzi de până la 450 lei, precum şi reţinerea certificatului de înmatriculare.

IMPORTANŢA PRESIUNII CORECTE ÎN ANVELOPE

  • 75% din accidentele cauzate de exploziile anvelopelor se datorează presiunii necorespunzătoare
  • o presiune mai mică decât cea nominală duce la o creştere a consumului cu 3 - 4%
  • o presiune mai mică cu 20% reduce durata de viaţă a anvelopei cu 30%, lucru care vă costă o anvelopă în plus de fiecare dată când înlocuiți un set complet
  • în condiţii de carosabil ud, un pneu dezumflat va duce la apariţia fenomenului de acvaplanare la o viteză cu 40% mai redusă - riscaţi să pierdeţi controlul maşinii pe ploaie chiar şi la 50-60 km/h
  • o presiune necorespunzătoare înseamnă şi o amprentă redusă la sol - adică distanţă de frânare mai lungă, uzură inegală, ţinută de drum afectată

Descărcări

Descarcă prezentarea în format pdf


Disclaimer
Pentru mai multe detalii vă rugăm să ne contactați.

Comentarii

comments powered by Disqus